عمومی عمومی .

عمومی

چگونه قند خون بالا احتمال عفونت را افزایش می دهد؟

در شرایط عادی، شروع زودرس عفونت منجر به آزاد شدن کموکاین‌هایی می‌شود که نوتروفیل‌های در گردش (نوعی گلبول سفید) را جذب می‌کنند که به محل عفونت مهاجرت می‌کنند و شروع به از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌کنند. قند خون بالا با سطوح بالاتر التهاب همراه است، که می تواند باعث شود بدن غلظت بیشتری از نوتروفیل ها را داشته باشد. با این حال، این می تواند تا حد زیادی حرکت آن نوتروفیل ها را از رگ های خونی به بافت عفونی محدود کند.سبزیجات برگ‌دار که هر روز باید بخورید

چرا قند خون بالا روند بهبودی را کند می کند؟

سطوح بالای قند خون می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و باعث ایجاد پلاک در آنها شود. این منجر به مشکلات گردش خون می شود و از رساندن مواد مغذی و اکسیژن به سلول ها جلوگیری می کند. متعاقباً، با افزایش کارآمدی سیستم ایمنی از کار می‌افتد و التهاب سلولی افزایش می‌یابد.سالن های زیبایی تهران (با آدرس و تماس)

ارتباط بین سندرم متابولیک و مرگ و میر ناشی از COVID-19 چیست؟

یک متاآنالیز اخیر از چین که شامل بیش از 46000 بیمار بود، نشان داد که شایع‌ترین بیماری مشترک در افراد آلوده به کووید-19، فشار خون بالا و سپس دیابت و سپس بیماری‌های قلبی عروقی است. اینها اساساً سه مؤلفه سندرم متابولیک هستند، و مشخص شد که همه آنها نسبت به بیماری های تنفسی از قبل موجود در هنگام مرگ بر اثر کووید-19، عوامل خطر بیشتری هستند. ایتالیا نیز روند مشابه و نرخ مرگ و میر فوق العاده نگران کننده ای را تجربه می کند. موارد مشاهده شده تا 17 مارس 2020 شیوع بالایی از بیماری قلبی (30٪) و دیابت (36٪) را نشان دادند. لازم به ذکر است که نرخ بالاتر مرگ و میر ایتالیا را می توان به جمعیت مسن تر در مقایسه با چین نسبت داد. با این حال، به نظر می رسد که سندرم متابولیک بدون در نظر گرفتن محدوده سنی، خطر مرگ را تا حد زیادی افزایش می دهد.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۷:۱۷ توسط:ava موضوع: نظرات (0)